woensdag 23 mei 2012

Zoooo warm

"Pfff.. wat is het warm" zegt 'ie, terwijl hij de deur achter zich dicht doet en op de bank kruipt. "Het is bijna niet te doen. Iedereen trekt een korte broek aan en een mouwloos shirt. Ik wil dat ook wel. Waarom ben ik omringd met die warme stof? En ook nog eens vol met vulsel? Ik wil ook m'n mouwen opstropen! Oh pff.. het is zooo warm."

Sommige Wonderlijke Wezens kunnen, net als sommige mensen, niet tegen de warme zomerdagen. Geef hen maar de frisse herfst of de gezellige bankhangwinter. Nu zit 'ie alleen op de bank, terwijl iedereen buiten aan het spelen is. Een schuldgevoel kruipt over me heen. Kon ik maar een vriendje voor hem maken die ook niet tegen de hitte kan. Of kon ik hem maar helpen met z'n afkoel-probleem. Maar helaas kan ik dan niet. Ik heb helemaal geen invloed op hun karakter, alleen op de buitenkant. En z'n mouwtjes opstropen.. nouja je snapt wel dat dat ook niet kan.

Het Wezen zit puffend af te koelen op de bank. "Ga maar hoor, als je binnen blijft voor mij ga ik me toch maar schuldig voelen." Bedrukt ga ik naar buiten en net voor ik de voordeur achter me dicht wil trekken hoor ik een stemmetje roepen "Wacht! Wacht!" Voor me komt een heel lief Wonderlijk Wezen de traptreden bij de voordeur opklimmen. "Wacht!"
"Rustig maar Wonderlijk Wezen, ik hou de deur voor je open. Wil je niet meer buitenspelen?"
 "Pfff.. oh nee, ik vind het véél te warm!"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten